Mijn reis naar Oeganda

Nog één nachtje!

Lieve allemaal,

Nog één nachtje en dan gaat mijn avontuur beginnen! Morgenochtend vertrek ik voor drie maanden naar Oeganda. IK HEB ER ZIN IN!

In Oeganda ga ik vrijwilligerswerk doen bij Wakisa Ministries. Wakisa Ministries iseen crisisopvang voor tienermeiden die door seksueel misbruik zwanger zijn geraakt.Het zijn getraumatiseerde meiden die hier opgevangen worden omdat ze nergens anders naartoe kunnen. Schaamte en schande maken dat deze meiden niet geaccepteerd worden door hun familie. Voor meer informatie over Wakisa Ministries stuur ik een link mee. Hierin wordt heel duidelijk beschreven wat het project inhoud.http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten/wakisa_ministries_kampala_oeganda.

Door mee te werken aan dit project hoop ik een steentje bij te kunnen dragen aan 'de hoop op een betere toekomst' van deze meiden. Ik vind het ontzettend belangrijk dat ook deze meiden een kans krijgen om zich te kunnen ontwikkelen. De meiden die zijn opgevangen bij Wakisa Ministries krijgen psychische steun bij het trauma, ondersteuning bij de bevalling en het aankomende moederschap of adoptie. Daarnaast krijgen ze ook(beroeps)onderwijs om zich voor te bereiden op hun toekomst.

Met hart en ziel wil ik mij inzetten voorhet levensgeluk van deze meiden. Maar ik weet ook zeker dat ik van hen heel veel ga leren. Samen staan we sterker! Het zal (denk ik) een geweldige levenservaring worden en ik kijk er onwijs naar uit!

De afgelopen weken stonden voor mij voor een heel groot deel in teken van de voorbereidingen op mijn reis. Hierbij heb ik ervaren dat er ontzettend veel mensen zijn die meeleven. Dit doet me heel goed, ik wil jullie via deze weg heel erg bedanken!

Mijn koffers zijn inmiddels ingepakt en…… het grootste deel hiervan zijn babykleertjes voor de pasgeboren baby’s op het project. Wat zullen ze hier blij mee zijn want er is grote behoefte aan. Deze kleertjes heb ik allemaal gekregen. ÉCHT TOP!

Daarnaast heb ik voor het project ook geld ingezameld. Vorige week zondag mocht ik in de kerk iets vertellen over Wakisa Ministries en er werd ook gecollecteerd. Met deze collecte hebben we meer dan 600 euro opgehaald! Dit geld komt goed terecht! De komende drie maanden mag ik meebepalen waar het geld aan besteed wordt. Ik zal jullie op de hoogte houden! Iedereen ontzettend bedankt! Oók voor alle lieve woorden en berichten die ik de afgelopen weken ontvangen heb!!

Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reis. Het is nog even afwachten hoe het met de internetverbinding zal gaan maar… dat zal vast ergens lukken. Leuk dat jullie mij willen volgen!